Heer Ali Daliry is vereerd met de koninklijke onderscheiding

Written on:mei 2, 2019

Heer Ali Daliry is vereerd met de koninklijke onderscheidingbb8b79d3-f70c-451e-8f18-7b27fc887be9

Op vrijdag, d.d. 26 april 2019 werd de heer Ali Daliry door dhr. Emile Roemer, burgemeester van Heerlen voor zijn vele diensten en maatschappelijke inzet benoemd tot Ridder in de orde van Oranje Nassau.
Heer Roemer roemde dhr. Daliry voor zijn vrijwillige inzet en maatschappelijke betrokkenheid.
Ook de Afghaanse ambassadeur in Nederland, die momenteel in Afghanistan verblijft, feliciteerde dhr. Daliry voor het verkrijgen van deze uitzonderlijke onderscheiding.
Tijdens de uitreiking van deze koninklijke onderscheiding bedankte heer Daliry vele collega en vooral zijn gezin, dat hem steeds heeft blijven ondersteunen. Hij zei: “Zonder de onvoorwaardelijke steun van mijn vrouw was het niet mogelijk geweest om mij zo toegewijd in te zetten. Ik deel deze eer met mijn lieve vrouw.”

Toespraak Emile Roemer, burgemeester van Heerlen

Heer Daliry is geboren en getogen in de stad Herat in Afghanistan. Daar heeft hij zijn middelbaar en hoger onderwijs afgerond en in 1997 ontvluchtte hij zijn vaderland en kwam in Nederland aan.
Nadat hij de Nederlandse taal en een computeropleiding in Maastricht heeft afgerond, werkte hij enkele jaren als Netwerk- & Systeembeheerder bij het Missionair Centrum en het Centrum voor Diversiteit in Heerlen.
Sinds 2007 runt hij een eigen onderneming.
Zijn maatschappelijke en vrijwillige werkzaamheden zijn o.a.:

• Medeoprichter van het Afghaans Sociaal en Cultureel Centrum in Heerlen e.o.
  • Medeoprichter en eindredacteur van een Afghaanse blad, Armane Afghaan.
  • Medeoprichter en thans voorzitter van het Solidariteitscomité Afghanistan-Nederland (SCAN).
  • Medefinanciering en oprichting van een meisjesschool in Herat.
  • Medewerker Meldpunt Antidiscriminatie Heerlen.
  • Bestuurslid van Federation of Afghan Refugee Organisations in Europe (FAROE).
  • Bestuurslid en penningmeester van Abu-Zar moskee in Aken, Duitsland.
  • Voorzitter van Groen Links in Parkstad Limburg.

Heer Ali Daliry is getrouwd en is vader van drie prachtige kinderen.
Op vrijdag 3 mei a.s. wordt deze heugelijke gebeurtenis door de familie en vrienden van dhr. Daliry feestelijk gevierd.

Tijd: 18:00-22:00 uur
Plaats: Gemeenschapshuis ‘t Leijehoes, Limburgiastraat 36 te Heerlen.

Datum: Vrijdag 3 mei 2019.

klik hier voor persbericht

Met vriendelijke groet,