Help de slachtoffers in Badakhshan

Written on:mei 13, 2014

Grote aardverschuiving, veroorzaakt door zware regenval, heeft honderden levens geëist, terwijl duizenden anderen zijn ontheemd in de provincie Badakhshan.

De bergachtige provincie Badakhshan is kwetsbaar voor natuurrampen, met frequente lawines in de winter en overstromingen en modderstromen in de lente. Dit draagt bij aan de chronische armoede in de provincie en de grote kwetsbaarheid van de bevolking.

De aardverschuiving in Badakhshan heeft meer dan 3000 mensen het leven gekost. Van driehonderd gezinnen zijn alle familieleden omgekomen. Rond het middaguur werden honderden huizen bedolven door een grote stroom van modder en rotsen, afkomstig van een steile bergwand bij het dorp.

Stichting SCAN  zamelt geld  in voor de slachtoffers in Badakhshan, gelegen te noordoosten van Afghanistan.

IBAN: NL75 INGB 0009673353
BIC: INGBNL2A

t.n.v. Stichting SCAN, onder vermelding van Hulp aan Badakhshan
Het gestorte bedrag krijgt u aan het einde van het jaar grotendeels van de Belastingdienst terug.
Meer informatie: Belastingdiienst.nl (ANBI)