‘Heerlen in de Wereld, de Wereld in Heerlen 2013

Written on:september 22, 2013

Op zaterdag 21 september 2013 was weer op het Pancratiusplein, in het centrum van Heerlen, de jaarlijkse markt en manifestatie ‘Heerlen in de Wereld, de Wereld in Heerlen’.
Ook dit jaar vraagt een groot aantal plaatselijke groepen, gedeeltelijk verenigd in HeerlenMondiaal, aandacht voor thema’s als vrede, mensenrechten, armoedebestrijding, milieu en ontwikkelingsproblematieken. Dat gebeurt door middel van kleurige informatiekramen.
Op het centrale podium vindt gedurende de hele dag een gevarieerd cultureel programma plaats.
De manifestatie was in het teken van de millenniumdoelen die in 2000 door de Verenigde Naties zijn opgesteld. ‘Heerlen in de Wereld, de Wereld in Heerlen’ heeft tevens als doel om inwoners van Parkstad te tonen waar deze lokale mondiale organisaties mee bezig zijn.
Stichting SCAN is meer betrokken bij millennium doel 2 (“Alle meisjes en jongens naar school’).

Stichting SCAN is lid van HeerlenMondiaal.

Previous post:

Next post: