Solidariteitsmaaltijd op 19 december

Solidariteit met Afghanistan en de vluchtelingen in nood.
Samen eten, samen praten over het onderwijs in Afghanistan.
Op zaterdag 19 december 2009 organiseerde Stichting SCAN in samenwerking met Stichting NoodOpvang Parkstad, Open Huis en ATD/de Vierde wereld, een succesvolle solidariteitsmaaltijd.
Zoals u weet is een van de doelen van Stichting SCAN om de solidariteit tussen mensen in Nederland en in Afghanistan te stimuleren ten behoeve van de wederopbouw van een democratisch Afghanistan.
De op te zetten projecten dienen in Afghanistan een maatschappelijk inbedding te

hebben en tastbare resultaten op te leveren. De Stichting SCAN vergeet de andere kant van de wereld (Nederland) daarbij niet. Wij willen mensen in Nederland bewust maken over de situatie in Afghanistan door hen te informeren over onze doelstellingen en de projecten in Afghanistan. Hiervoor hebben we dit jaar samen met drie andere organisaties die zich ook op het gebied van solidariteit tussen mensen, een solidariteitsmaaltijd georganiseerd.
Mensen konden daarbij niet alleen genieten van het lekkere Afghaanse eten en van Afghaanse muziek, maar er werd ook stil gestaan bij de activiteiten van ieder van de organisaties. Wij zij ervan overtuigd dat zowel de problemen van Afghanistan, van eenzaamheid en armoede en van vluchtelingen opgelost worden wanneer mensen in woord en daad solidair zijn met elkaar.
Tijdens de presentatie van Stichting SCAN, werden mensen op de hoogte gebracht van de vorderingen met betrekking tot het schoolproject in Herat. Na de solidariteitsmaaltijd was er gelegenheid om hierover met elkaar in gesprek te raken. Op deze avond warenmeer dan 80 mensen aanwezig.